Aja baja!

7 Apr

Fick vackert slita fram syskrinet härom dagen och laga lite byxor. Inte kunde jag då ana att syskrinet skulle vara så oerhört intressant för en liten tjej på 2½ år.

Sandra: Snälla Siri rör inte trådrullarna, dom är aj aj
Siri: Dom är aj aj (fortsätter pilla med trådrullarna)
Sandra: Siri rör inte nålarna, de är jättevassa och du kan sticka dig och det gör ont!
Siri: Dom är aj aj (fortsätter försöka bryta sig in i nålasken)
Sandra: Men Siri du skulle ju inte greja med trådrullarna.
Siri: Är dom aj aj?
Sandra: Ja dom är aj aj.
(Siri grejar frenetiskt med trådrullarna)

När jag väl hade lagat de stackars byxorna fick jag sätta mig och rulla upp metervis med tråd tillbaka på rullarna igen varpå den lilla damen avbryter mig och tittar på mig med allvarlig min

Siri: Mamma inte jöja tjådjullarna, dom är aj aj!

Tji fick jag…

2 svar to “Aja baja!”

  1. Lina april 7, 2014 den 8:07 e m #

    Haha! Smart liten tjej du har! 🙂

    • Sandra Lago april 7, 2014 den 8:33 e m #

      Lite för smart ibland. Det är rätt ofta jag får på fingrarna av henne 😉

Kommentera

