Hormonell overload

23 Apr

Den här graviditeten är väl inte den första lik. Den första var så okomplicerad. Hade jag inte tagit ett graviditetstest så hade jag inte vetat att jag var gravid. Jag kände mig lugn och harmonisk, mådde inte illa och allting var bara toppen.
Denna graviditeten är till och från lite mer utmaning. Jag saknar mitt harmoniska jag. Istället har jag blivit en väldigt otålig och lättirriterad människa som kan gå från ängel till demon på 5 sekunder.
Något som dock är sig likt från förra graviditeten är detta virrvarr av hormoner som kan få en att tänka allt annat än rationellt. Något som verkligen får igång mig är i princip allt som är sött! Bebisar, hundvalpar, kattungar… ja allt som på något sätt är gulligt. Speciellt bebisar. Och varje gång jag ser något sött/gulligt så får jag helt plötsligt en överväldigande känsla av att jag måste få ta hand om sagda, gulliga bebis, hundvalp, kattunge eller vad det nu må vara. Hade jag fått ta hand om allt gulligt jag sett hittills under graviditeten så hade vi behövt bygga ut huset för vi hade haft 3 dagis och minst ett zoo här hemma.
Måste nog försöka få hormonerna i balans om jag inte ska driva alla i min omgivning till vansinne

2 svar to “Hormonell overload”

  1. Babyblueeye? april 23, 2014 den 2:34 e m #

    Jag var likadan! Med 1:a hade jag inte heller vetat att jag var gravid om det inte var för plusset på stickan! Med 2:a mådde jag illa från dag ett, ont i leder, ”brinnande” fötter, karpatel tumme, m.m, jag grät åt allt jag såg och hörde om pluttignuttiga söta saker! 🙂
    Kul att det kan vara så lika…. 😀

    • Sandra Lago april 23, 2014 den 6:42 e m #

      Haha jag tror inte att vi är ensamma om att uppleva det som vi gör/har gjort 😉
      Även om jag saknar min harmoniska sida så är det på något sätt kul att uppleva att den ena graviditeten kan vara så olik den andra

Kommentera

