Ibland blir man stoltare än andra gånger…

29 Apr

Idag begav vi oss av till Åhlens för att införskaffa en gardinstång till kontoret. Min lilla hjälpreda (Siri) hjälpte mig att leta fram rätt stång. Därefter tog vi ett varv på leksaksavdelningen och botaniserade. Siri hittade både det ena och det andra som man kunde klämma och känna på, men var väldigt noga med att hänga tillbaka allting snyggt och prydligt.
Sen var det dags att ställa sig i kassakön och den lilla damen var väldigt noga med att informera mig om att vi fick vänta på vår tur (undrar vart hon hört det ifrån förut).
Och precis när vi skulle gå fram till kassan och betala så informerade Siri mig om följande:

-Mamma, jag pjuttar (pruttar)

Jag kom av mig helt och hade lite svårt att finna mig och framför allt att inte börja tokskratta i affären.
Kassörskan såg även hon lite ansträngd ut när hon försökte sitt allra yttersta att inte verka allt för påverkad av nyss sagda kommentar. (Jag tror att hon skrattade rätt hårt inombords)

Tja… pruttar man, så pruttar man.

5 svar to “Ibland blir man stoltare än andra gånger…”

  1. Silje Therese maj 1, 2014 den 7:45 e m #

    Det är svårt att hålla något man inte har i handen 😉

    • Sandra Lago maj 1, 2014 den 8:13 e m #

      Haha, sant. Måste varit därför det gick så dåligt 😉

      • Silje Therese maj 1, 2014 den 8:23 e m #

        haha 🙂 De är så härliga, barnen.

  2. The Sotiriou Family maj 6, 2014 den 11:00 e m #

    Hihi, barn är underbara!
    Theodor har kört trumsolo på min bak på ICA en gång, ”Mamma, vilken tjock rumpa du har!!!” Min käre make vek sig dubbel av skratt och jag fick le ett stelt leende 😉

    • Sandra Lago maj 7, 2014 den 2:23 e m #

      Haha ja vad ska man göra? Tror att man blir mästare på att hålla god min som förälder. Om inget annat så får man väldigt stora chanser till att träna på detta 😉

Kommentera

