En saknad vän

6 Maj

Igår kom ett efterlängtad boråsare och hälsade på i Trollhättan. Det är nästan ett år sedan sist vi sågs sist och det är på tok för längesedan.  Sofia är en utav alla de människor jag saknar efter min tid i Borås. På nåt sätt ser jag fortfarande Borås som ”hem” (vi bodde trots allt där i 9 år) och ”hemlängtan” blir alltid lite extra stor när jag träffar en kär vän från Borås.

Efter en fika på Strandgatan möttes vi upp på stan av Siri och Magnus och Siri var inte sen med att lägga vantarna på Sofia som vackert fick springa med.
Kosan styrdes hemåt där det vankades middag och därefter flera timmars prat. Jag orkade förvisso inte vara vaken så länge som jag önskade, ty jag känner mig jämt trött nu för tiden (någon i magen stjäl all min energi), men vi hann ta igen en hel del innan det kröps till kojs. Sofia fick den stora äran att inviga det ack så spartanska gästrummet, men jag tror inte att det gick nån nöd på henne där.
Även idag har det hunnits med en hel del prat, fika och skratt. Tyvärr går tiden så fort och Sofia har återvänt hem till Borås.
Jag håller verkligen tummarna för att det finns mer tillfällen i sommar att ses. Det är nog dags för mig att få den berömda tummen ur och försöka ta mig till Borås rätt snart

2 svar to “En saknad vän”

  1. lindami73 maj 7, 2014 den 6:19 e m #

    7 år sedan jag lämnade metropolen Borås och det kommer alltid vara Borås som är ” hemma”….alltid 🙂

    • Sandra Lago maj 7, 2014 den 8:38 e m #

      Home is where the heart is och Borås kommer nog alltid ha en speciell plats i hjärtat 🙂

Kommentera

