En trött mammas comeback

22 Maj

Det har varit tyst i bloggen det senaste. Förra veckan kantades av en förkylning för mig och nåt influensaliknande för Siri. Ena dagen så hade hon 40 graders feber och nästa dag verkade hon piggare…. och så höll det på hela förra veckan. Detta sög väl musten ur en då det blev en del vakna nätter. Som tur är så har astman inte varit så illa som den brukar och det är vi tacksamma över.
Det blev mjukstart för Siri denna veckan då hon var hemma i måndags, gick på dagis tisdag och onsdag och har varit hemma idag och kommer att vara så även i morgon.
Jag antar att ingen har undgått värmen? Fick i vanlig ordning lite småpanik och var tvungen att bege mig ut och leta kläder både till mig och Siri. Henne är det lätt att hitta till, men en annan… uj uj uj. Hittade dock två linnen och det var mer än jag hade vågat hoppas på.
Jag vet att det låter tråkigt att säga, men jag längtar redan efter nästa, avsvalkande regnskur. Först och främst längtar jag efter en lång och kall dusch. Måste bara invänta att det lilla livet somnar gott i sin säng.

Kommentera

