Återkomsten

16 Jun

Så i torsdags dök allt vad internetuppkoppling hette här hemma och har lyst med sin frånvaro fram tills idag. Det som grämer mig är att jag hade ett Skypesamtal som jag såg väldigt mycket fram emot inplanerat på förmiddagen, men det blev tyvärr inget med det.
Sen märker man även hur beroende man är av internet i vardagen. Allt från bankärenden till jobb och inget utav detta kunde uträttas. De absolut nödvändigaste grejerna fick göras på mobilen.
Utav bredbandsleverantören fick vi reda på att vi haft dålig snurr på hastigheten på vårt bredband sen i mars och i torsdags la det av helt. Om vi hade tur så skulle de hinna skicka en tekniker på fredagen (sån tur hade vi inte), annars skulle han/hon dyka upp nån gång denna veckan.
Av en slump upptäckte jag att saker och ting hade uppdaterats på min surfplatta idag och det brukar inte hända utan möjlighet till wifi. Men det går inte fort. Hastigheten är under all kritik, men man får vara glad över att det fungerar i alla fall

Kommentera

