Toppenhelg!

29 Jun

Har verkligen haft en toppenhelg ur alla aspekter. Önskar att helger som dessa kunde komma mycket oftare.
På fredagen så jobbade Magnus sin sista vardag på länge. Som det ser ut nu så kommer han bara jobba söndagar och vara pappaledig resten, vilket innebär att vi kommer få hela sommaren ihop. Siri har börjat sitt sommarlov nu och det kommer bli så mysigt.
Igår firade vi midsommar (igen). Oftast brukar vi fira ihop med min syster och hennes familj, men då min syster jobbade på midsommarafton så beslutade vi oss för att flytta hela eventet en vecka. Så den riktiga midsommaraftonen firades hos Arvid och Gerd och igår firade vi med Pia & Co hemma hos oss.
Jättetrevlig dag med god mat, gott sällskap och många skratt runt ett parti Trivial Pursuit. Jag är verkligen urusel på det spelet, men det är ändå väldigt underhållande. Så länge jag inte får geografifrågor… och sport…
Det blev ganska sent. Tror spelet avslutades strax innan 12 på natten och när Siri ropade i morse kl 6 att hon var vaken så kände jag mig lite lätt suicidial. Hon kom inknatandes i vårt sovrum och la sig till rätta mellan oss och gissa om jag blev lättad/förvånad när hon faktiskt somnade om. Så då somnade även jag om och vi vaknade inte förrän 09.40. Jag vet inte när jag hade en sådan sovmorgon senast. Helt underbart! Många skulle känna att de sovit bort hela förmiddagen, (vilket förvisso är sant) men jag kände en så stor triumf när jag kollade på klockan och såg vad den var. Jag vet ju hur det kommer bli med sömn och så framöver, så jag har njutit av detta fenomen hela dagen.
Sen fick vi överraskningsbesök idag. Jag kikade ut genom fönstret av en slump och såg helt plötsligt en bil utanför som hade parkerat bakom vår. Det visade att det var min bror och brorsdotter som hade vägarna förbi, så då fick vi kaffesällskap. Tyvärr träffar jag inte min bror lika ofta som jag skulle vilja, så detta spontanbesök var verkligen uppskattat.

2 svar to “Toppenhelg!”

  1. Lina juni 30, 2014 den 8:07 f m #

    Härlig helg! Skönt med mycket tid tillsammans och fantastiskt med så lång sovmorgon! Hoppas att ni får en toppensommar!

    • Sandra Lago juni 30, 2014 den 8:29 e m #

      Ja helger som dessa känns sällsynta, fast då värderar man dem desto mer 🙂
      Hoppas att även ni får en toppensommar!

Kommentera

