Oh dear!

7 Jul

Jag har inte bloggat så flitigt den senaste veckan och just nu känns det som om det straffar sig. Man loggar in på WordPress och upptäcker att gränssnittet när man ska skriva inlägg är helt ändrat och som bambi på hal is trevar jag mig fram för att hitta de funktioner som jag söker. Det kanske inte blir nåt inlägg… Håll tummarna för mig!
Igår var det en så där hej-kom-och-hjälp-mig-vad-varmt-det-är-dag och på dagar utav denna sort som infaller på en söndag så brukar jag och Siri ta en promenad bort till Möllan och köpa varsin glass som vi svalkar oss med i solskenet. Allt var frid och fröjd hela vägen dit och näst intill hela vägen hem. Jo vi hann faktiskt fram till vårt hus innan olyckan var framme. Där fick damen för sig att hon skulle gå balansgång på muren och tappade vid ett obevakat ögonblick balansen och stöp ner i trottoaren och skrapade upp ena knät. (muren är för övrigt ca 20 cm hög, så det var ingen fara för livet)
Fick skynda mig in med en stortjutande tjej och blod som rann utmed hennes lilla ben. Vi kylde benet, tvättade med alsolsprit och plåstrade om. Värst var nog plåstrena. Hade hon fått välja hade hon slitit av dem med en gång, men efter lite övertalning fick de sitta kvar. Jag la hennes filt över benen för att försöka få henne att glömma av de hemska plåstrena.
Inte visste jag att detta lilla skrapsår skulle ge mig en ”handikappad” dotter då hon hävdade bestämt att hon inte kunde gå. Hon var rädd att benet hade gått av (vi har nyligen läst en bok som handlar om en flicka som bryter benet när hon hoppar studsmatta) och hon var tvungen att bäras… och självklart med filten över benen. Efter lite övertalning så började hon förflytta sig för egen maskin med filten hårt virad om benen. Hon bänkade sig inne på golvet i sitt rum och skulle leka med bilar. Hon satt nedanför bilbacken och ropade ”Mamma, kan du plocka ner bilajna!” (Backen var kanske 10 cm ifrån henne) Detsamma gällde bilgaraget. Även detta behövde hon hjälp att få fram, trots att hon satt några cm ifrån det.
Min lilla drama queen.
Till slut åkte plåstrena av för då stod hon inte ut längre.

Idag kom det en avi med posten där det stod att jag hade ett efterlängtat paket att hämta ut. Fast nu kändes paketet tyvärr inte så angeläget längre då jag har fått vänta i flera månader på det.
I februari var det en tävling på Daisy Beauty där man kunde vinna hudvårdsprodukter från CCS och att just dessa hudvårdsprodukterna passade extra bra för personer med vintertorr hud. Tyckte det lät som en tävling som passade mig då jag blir torr som sandpapper under vintermånaderna. Och till min stora förvåning så blev jag en utav de lyckliga vinnarna, jag som aldrig brukar vinna något. Vinsten hade kommit väl till pass för vintertorr hud…. om vinsten hade kommit under vintern och inte i juli.
Jag vet att det må låta otacksamt, men jag tycker det är ganska dåligt att skicka vinsten så långt efter tävlingens avslut och jag kan inte låta bli att undra vad det är som har tagit sådan tid. Men men. Jag har fått lite roliga produkter att testa och en del fungerar säkerligen i rådande klimat också.

 

Kommentera

