Dags att komma ut nu!

13 Jul

Tekniskt sett så är det 3 veckor kvar tills det är dags för vår nya familjemedlem att göra entré, men med tanke på alla otroligt trevliga förvärkar som hållt mig vaken om nätterna så skulle jag inte klaga om bebisen fick för sig att poppa ut…tja, säg igår? Önska går ju alltid.
Saker jag verkligen läääängtar efter just nu är bland annat:

  • Självklart att slippa förvärkar, för det är inte roligt längre
  • Kunna stänga min jacka
  • Att inte behöva ha mammabyxor. Jag saknar byxor som slutar i midjehöjd och inte under armhålorna
  • Att kunna få sova utan att vakna femtioelva gånger per natt för att man behöver kissa
  • Att slippa ha vattenreservoarer i benen. Mina ben är runda så det räcker UTAN extra vatten
  • Att kunna gå 500 meter utan sammandragningar, pustande och flämtande
  • Slippa springa på MVC varannan vecka
  • Sist, men aboslut inte minst… få pussa på vår nya familjemedlem

Kom nu älskling. Mamma längtar efter dig

3 svar to “Dags att komma ut nu!”

  1. lindami73 juli 20, 2014 den 8:51 f m #

    Stort Lycka Till med detta underbara som väntar 🙂

    • Sandra Lago juli 20, 2014 den 9:00 f m #

      Tusen tack! Börjar känna mig väldigt otålig nu. Beräknat till 6:e augusti, men jag skulle absolut inte klaga om han/hon kom tidigare 🙂

      • lindami73 juli 20, 2014 den 9:05 f m #

        Brukar vara segt på slutet. Barn nummer fyra i ordningen för min del kom tre veckor tidigare (igångsatt pga gallsyror i blodet ) och det kändes som att man slapp den jobbigaste tiden.
        Sista lilla damen kom också någon vecka tidigare då jag även då blev igångsatt…
        Ett barn kom på utsatt dag och de andra tre har jag gått över tiden med. Sååå drygt.
        Så mysigt med en bebis 🙂

Kommentera

