Still alive

1 Aug

Bloggen har inte gått i graven, bebisen har inte kommit och jag lever fortfarande, dock har det känts tråkigt att sitta med datorn när det har varit så fint väder. I ärlighetens namn så är det som så att min dator inte mår så bra och blir varm som en kamin och att sitta med den när det redan är 30 grader varmt har känts fruktansvärt omotiverat.
Hemmavid är det allmänt kaos. Har en liten tjej som gjort inträde i 3-års trotsens land med buller och brak. Det är som att bo med en ilsken liten tonåring. Jag vet att det hör åldern till och hon känner nog på sig att det snart kommer att ske en hel del förändringar här hemma, men det är fortfarande ganska tärande. Konfliktfria dagar är lika sällsynta som… tja… mig i baddräkt.
I onsdags var vi i Göteborg och träffade en vän till Magnus och hans dotter. Även här duggade konflikterna tätt då Siri var på ganska uselt humör. Lyckades dock få några fina bilder från dagen som utstrålar lite glädje.

Judith och Siri klättrar på kanonen utanför sjöfartsmuseet. Rekommenderar verkligen Sjöfartsmuseet som besök för småbarnsföräldrar. Kostar inte många kronor och det finns mycket att titta på.

Sen kunde man byta pappor med varandra. Magnus, Judith, Siri och Mikael promenerar hand i hand.
I övrigt var dagen tyvärr lite av en prövning pga en liten argbiggas humör. Min lilla, underbara, tålamodstestande argbigga.

Och magen den lever rövare. En natt förra veckan åkte vi in till förlossningen för då var magen hård som en kanonkula och vägrade att slappna av. Efter en CTG kurva som ändå gick rätt fort för både jag och Magnus kunde inte hålla oss vakna under tiden, så visade det sig att bebis mådde prima där inne och magen återgick till ”normalläge”. Sen har jag tydligen ansträngda ligament som värker en hel del.
I måndags var det dags för besök på MVC och hon ringde och bokade in mig och magen på en tid för ultraljud då jag gått ner i vikt och måttet på livmodern inte ökat på de tre senaste besöken.
Visade sig ännu en gång att allt var prima. Bebisen har hittat rätt i kanalen och har sjunkit ner en hel del, och då är det inte så konstigt om sf-måttet inte ökat. Även denna gång försökte vi luska reda på vad det är för kön på bebisen, men är man pryd så är man. Gick INTE att se den här gången heller.
Vi väntar spänt på att vår nya familjemedlem ska behaga kika ut. Nu orkar vi inte vänta längre.

Kommentera

