8 år

12 Aug

I tisdags förra veckan så överraskade maken min med att ha ordnat barnvakt och det vankades restaurangbesök på kvällen för att fira vår 8-åriga bröllopsdag. Det är ganska svårt att greppa att det är 8 år sedan vi gifte oss. Till jul har vi varit tillsammans i 12 år. 12 år! Det är ju länge på riktigt och jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. Samtidigt så känns det som om Magnus alltid varit en del av mitt liv. Jag kommer knappt ihåg hur det var innan vi träffades.
Och nu har vi hus, en dotter och en till liten krabat på väg…
På tal om krabat så verkar det som om den har det på tok för skönt inne i magen. Beräknat datum var 6:e augusti och än så länge verkar han/hon inte ha speciellt bråttom med att komma ut.
Med Siri gick jag över tiden med 11-dagar och jag hoppas, bönar och ber att jag inte behöver vara med om samma sak den här gången också för när man är gravid så är 11 dagar en mindre evighet.
Magnus förklarade för mig tidigare idag att det är ok att ta det lite lugnt och att allting inte går lika fort som det gjort innan, men jag har lite svårt att köpa det. Jag upplever att jag har massor med saker att göra/uträtta och det är en nagel i ögat när jag märker att jag inte orkar med allt. Jag har bytt sängkläder i alla sängarna idag och det känns som om det tagit en mindre evighet. Har fortfarande ett berg med tvätt som ska vikas.
Det är väl nu man faktiskt måste stanna upp och se allt som man har gjort och inte allting som ligger framför en.
Jag har putsat alla fönster, tvättat alla kuddar och täcken, duschat alla blommor, rensat kläder ur Siris byrå som varit på tok för små, gjort i ordning barnvagnen, babyskyddet och spjälsängen för att nämna några saker.
Fick lite panik härom dagen när det var dags för Siri att börja förskolan igen. Kvällen innan började jag plocka ihop en påse med kläder som hon skulle ha med sig dit och upptäckte att det var så mycket som inte passade längre. Det är nämligen som så att min dotter som för övrigt är 2 år och 10 månader, är lika lång som en 4-åring. Jag tycker inte att jag gör annat än att köpa kläder till henne, speciellt byxor! Så nu är hennes byrå rensad på för små kläder och istället har vi gjort plats för nyinköp.

4 svar to “8 år”

  1. Lina augusti 12, 2014 den 3:01 e m #

    Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Och det låter som att du får en hel del uträttat! Hoppas att du slipper gå över så mycket denna gång, men nu är det hur som helst nära…

    • Sandra Lago augusti 12, 2014 den 4:26 e m #

      Tack, tack!
      Känner mig lite besviken över att allt vad förvärkar heter har avstannat, så jag håller verkligen tummarna för att det drar igång snart

  2. FrkNilsson augusti 12, 2014 den 3:14 e m #

    Grattis i efterskott! Åh så jag känner med dig, gick över 10 respektive 11 dagar med mina tjejer, och speciellt nu sista gången höll jag på att bli tokig. Unna dig något gott efter att du gjort det där du kände behövde göras, då blir det aningen lättare 😉 (Och du krabaten! Dags att komma ut nu!)

    • Sandra Lago augusti 12, 2014 den 4:28 e m #

      Tack tack! Hörde precis en bekant berätta igår att när det begav sig för henne så var igångsättning inplanerat. 2 timmar innan hon skulle sättas igång så startade det av sig självt.
      Jag är nog glad så länge jag slipper sättas igång så varje dag håller man ju tummarna för att det ska vara sista dagen man går med magen i vädret 😉

Kommentera

