En trött mamma

20 Aug

Det senaste har krafterna verkligen lyst med sin frånvaro och tillvaron har känts ganska tung. Nu har jag gått 2 veckor över tiden och jag känner att jag helt klart är färdig med att vara gravid. Tyvärr verkar inte den inneboende i magen ha förstått att vräkningsdatumet är sedan länge passerat och just nu händer det inte så mycket. Inte ens en skymt av förvärkar. De har försvunnit puts väck och här sitter jag och bara känner mig stor och otymplig, utan att vara på väg nånstans.
Men i morgon bitti ska jag upp till NÄL på kontroll. Det skall göras ett CTG bland annat och sen ska de ta ställning till vad de ska göra med mig. Ska de visa barmhärtighet och sätta igång förlossningen eller ska de låta mig gå och våndas några dagar extra? Min dröm har hela tiden varit att förlossningen ska starta av sig själv, men nu verkar det som något som helt enkelt inte kommer att hända.
Ska bli spännande att se vad de har att säga i morgon. Har vi tur så får vi träffa vår nya familjemedlem innan helgen är slut.

Men nej, att gå över tiden gör inte underverk för orken. I måndags eftermiddag var jag tvungen att lägga mig och vila en sväng. Siri kom in till sovrummet och frågade hur jag mådde. Jag svarade att jag hade lite ont i magen och att jag därför var tvungen att ligga och vila en stund. Rådiga Siri drog upp min tröja och blåste och pussade på magen och frågade därefter om det kändes bättre.
Oh ja, svarade jag. Tack så mycket Siri, nu gör det inte ont längre.
Responsen jag fick på detta var dräpande och fick mig att känna mig som den lataste mamman någonsin.
– Va bra mamma. Då kanske du kan gå och laga lite mat nu.
Så… det var bara till att bege sig ut till köket och göra damen till viljes.

Wish me luck tomorrow!

9 svar to “En trött mamma”

  1. Lina augusti 20, 2014 den 10:04 e m #

    Lycka till! Hoppas att det blev enkel mat, förstår att du är trött och behöver vila! Hur länge sen är det du slutade jobba?

    • Sandra Lago augusti 20, 2014 den 10:14 e m #

      Gick på semester den 7:e juli och sen har jag inte varit tillbaka igen, så lite ledigt har man allt haft. Det lyckades jag tajma bra 😉

      • Lina augusti 20, 2014 den 10:27 e m #

        Skönt! Men det var säkert välbehövligt! Som sagt, hoppas att det snart går igång av sig självt! 😊

  2. Babyblueeye? augusti 20, 2014 den 10:11 e m #

    Gör dom som på mig, en vaginal undersökning av livmodertappen… Ja då GARANTERAR jag att lill* knytet vill ut! Då smäller det bara till så startar värkarna! 👍 Jag håller tummar och tår att allt går fint för er! Lycka till… Innan helgen är ni en familj på 4! ❤️😘

    • Sandra Lago augusti 20, 2014 den 10:16 e m #

      Haha jag hoppas att det räcker med en så ”enkel” grej som en undersökning. Vill ogärna stoppa i mig preparat som ska starta förloppet. Håller tummarna för att vår lilla familj blir komplett inom en snar framtid 🙂

      • Babyblueeye? augusti 20, 2014 den 10:18 e m #

        Med Tim blev jag igångsatt… Inte att rekommendera! Lång tid… Och plågsamt var det….fy, jag hoppas det startar av sig självt! 👍

  3. lindami73 augusti 21, 2014 den 9:20 e m #

    Lycka till! Eller är det kanske klart nu?
    🙂

  4. mylifemystory83 augusti 22, 2014 den 12:54 e m #

    Lycka till Sandra:)

  5. Babyblueeye? augusti 22, 2014 den 4:03 e m #

    Nu mååååste det ju kommit en liten en! 😃

Kommentera

