En liten 3-åring!

21 Okt

Jag märker att min frekvens på skrivandet lämnar en del att önska och det finns två faktorer som bidrar till detta. Nummer ett är självklart Ville. Man hinner helt enkelt inte lika mycket med två barn. Att sätta sig ner och skriva känns lite som en lyx och faktum är att det är en lyx jag ofta saknar. Skrivandet är trots allt en ventil.
Faktor nummer två är min dator som numera inte är så samarbetsvillig som jag skulle önska. I bland startar den inte. Ibland startar den, fast skärmen är död. Ibland startar den och då fungerar inte vissa tangenter…. Det har helt enkelt blivit för många irritationsmoment sammankopplade med den där stackars datorn och då drar jag mig för att använda den.
Men nu sitter jag här och har lyckats få alla tangenter att fungera och då får jag passa på att skriva.
Vi har varit med om några ”kors-i-taket-upplevelser” det senaste. En utav dessa har varit att vår lille kille på 8 veckor sover hela nätter. De två senaste mornarna har han överraskat oss med att inte väcka resten av familjen förrän vid 7 på morgonen. Egentligen borde jag inte skriva detta för det drar säkert otur med sig, men man får glädjas så länge det varar. Vi håller tummarna för att nattmatningar är ett minne blott.

Och den 10/10 fick vi en liten 3-åring i familjen. Liten håller på att bli stor! Just nu pågår det ett inbördeskrig i den lilla damen och jag har god lust att sälja henne till högstbjudande vid vissa tillfällen. Hon har varit inne i 3-årstrotsen ett bra tag, men hon har verkligen tagit det till nya höjder det senaste. Om det nu finns en tomte där ute så önskar jag mig tålamod i julklapp
Men så kommer de där stunderna då man glömmer bort allt vad trots heter och man blir påmind om hur otroligt mycket man älskar henne och att man skulle gå genom eld och vatten för hennes skull. Min fina lilla, trotsiga, gapiga, älskade unge!

Detta är Siri, 3 år:

  • En oerhört bestämd liten tjej som gärna försöker styra och ställa över resten av familjen
  • Tycker om att gå till förskolan! Bästa kompisarna heter Adora, Tess och Arvid
  • Är lång som en 4-åring
  • Favoritmaten är tacos med mycket majs och gurka
  • Tycker om att åka buss
  • Är väldigt social och pratar med allt och alla
  • Den stora idolen är Dora utforskaren. Är totalt okontaktbar varje gång Dora är på tv’n
  • Älskar att gunga. Varje gång vi går till lekparken så bänkar du dig i en gunga och där sitter du tills mamma/pappa inte orkar putta på mer.
  • Förtjust i djur. Grannens katt ligger pyrt till
  • Sitter gärna och ritar/målar och leker med play doh
  • Choklad är det godaste som finns
  • Siri kan inte gå. Hon skuttar/småspringer/galopperar när hon ska nånstans. Full fart!
  • Är ibland lite FÖR smart och lämnar ibland sina stackars föräldrar svarslösa.
  • Hjälper gärna mamma med tvätten. Än så länge har vi lyckats undvika att blanda vita och svarta kläder
  • Är lite småförtjust i pappas kompis Martin. Mest för att Martin har en traktor!
  • Är en liten fordonsfantast. Bussar och traktorer är spännande grejer! Önskar sig i dagsläget en helikopter
  • Ogillar när kvällen kommer och det är dags att städa alla leksaker
  • Ogillar även att tvätta håret
  • Håröm till tusen! Att sätta upp tofsar är något som ofta leder till konflikter
  • Att få öppna paket är något av det roligaste som finns!

Sötaste lilla 3-åringen!

5 svar to “En liten 3-åring!”

  1. Babyblueeye? oktober 22, 2014 den 7:59 f m #

    Ahhh…. Det är så härligt att höra när andra har trots åxå! 🙂 Att Vi inte är ensamma om det! 😉 Just Nu är vi inne i 6-års trotsen…. 5-års är precis avklarad, vi hade lugnt i 3v, och nu är det alltså dags igen! Suck….
    Men vid febertillfällen, då njuter jag i fulla drag…. Då är lilleman som en myspysliten kille som bara vill vara nära och gärna bli kliad på ryggen! 🙂 Heeeeelt underbart! 👍

    • Sandra Lago oktober 22, 2014 den 3:59 e m #

      Kom precis på det att när Siri kör 6-års trotsen så är Ville inne i 3-års trotsen. Känner redan nu att det kommer att bli fullt upp 😉

  2. FrkNilsson oktober 25, 2014 den 10:17 e m #

    Sötnöt! stort grattis till treåringen! Vi har får en fyraåring om knappt en vecka (😅) och har precis som ni ynnesten att ha en treåring och en sexåring om tre år (😱😨😫😰😖). Lord have mercy on us!

    • Sandra Lago oktober 26, 2014 den 9:51 e m #

      Grattis i förskott till 4-åringen!
      Shit va spännande vi kommer att ha det när det trotsas högt och lågt 😉

      • FrkNilsson oktober 27, 2014 den 11:22 f m #

        Ja visst kommer vi! 😅

Kommentera

