Bättre sent än aldrig

10 Dec

För ett tag sedan så kom min fiffiga syster med en stor låda innehållande små paket. Dessa var ämnade för en adventskalender till Siri. Tråkigt nog så hittade jag inte min gamla kalender som jag hade för en herrans massa år sedan och fick vackert sätta mig och sy en ny. Dock har detta  dragit ut på tiden. Dagen då jag hade tänkt att sitta och sy färdigt den (och en himla massa annat) vaknade jag med nackspärr och spenderade resten utav dagen sängliggande. Det blev ingen kalender gjord.
Och så har det kommit en himla massa annat i vägen, men idag har jag äntligen fått tummen ur att göra färdigt den. Bara 10 dagar för sent.
Så nu hänger den där på Siris dörr och den lilla damen tittar med tindrande ögon på alla paket.

Och så har jag fått för mig att jag ska sy en likadan till Ville… men det behöver jag inte göra än på några år. No rush.

I morgon vankas det Luciafirande på Siris förskola och hon har bestämt sig för att vara tomte. Hon är dock inte säker än på om hon ska vara tomte med en tomteluva eller en pepparkakshatt.
Självklart var jag tvungen att traumatisera den stackars pojken ännu mer och han fick givetvis prova pepparkakshatten också.

Ingen klockren kvalitet på bilden, men den innehåller i alla fall en himla söt fotomodell!

2 svar to “Bättre sent än aldrig”

  1. intecoolochoberord december 12, 2014 den 10:15 f m #

    Jättefin!! Vad gör det att man inte alltid är i tid med allt? Det blir jul ändå 🙂
    hoppas ni har det fint! Kram

    • Sandra Lago december 12, 2014 den 11:16 f m #

      Heeeej!
      Jo det är sant det blir jul ändå, men man blir lite less när man inte hinner med det man förutsatt sig. Speciellt när det är en så dum grej som en fallerande nacke 😉
      Hoppas att allt är väl med er och att ni får en toppenjul!

Kommentera

