Tacka gudarna för koffein

14 Dec

Så… Natten till lördag var allt annat än rolig. Siri var orolig på kvällen och hade svårt att somna. Efter mycket om och men så fick jag göra det till en tidig kväll och stoppa ner henne i min säng. Vi sov ungefär en timme och jag vaknade med ett ryck av Siri som började gallskrika. Fick snabbt som sjutton skopa upp henne och ut i vardagsrummet för att inte riskera att väcka Ville som låg och snarkade intill.
Först är hon okontaktbar och bara illvrålar. Efter mycket om och men så ser jag att hon är svullen på vänstersidan av ansiktet och hon får inte upp ögat. Hon får till slut ur sig att hon har jätteont i ögat och när hon väl lyckas öppna det så har hon ingen syn på det. Jag fick vackert kasta mig på telefonen och be Magnus att sluta tidigare från jobbet och skynda sig hem mitt i natten. Han och Siri åkte iväg till akuten i Uddevalla, medans jag låg sömnlös och orolig här hemma med Ville.
När Siri kom hem hade hon fått ögondroppar och verkade inte ha så ont längre. Synen var tillbaka och svullnaden hade börjat lägga sig. En rejäl inflammation helt enkelt.
Så gårdagen gick lite i slowmotion. Siris öga varade och framåt kvällen så varade även högerögat. Hon somnade i sin säng, men det dröjde inte länge förrän hon hamnade i vår säng och då var det som att ligga bredvid en kamin. Damen hade fått 40 graders feber… och där rök den sömnen. Så de två senaste dygnen kan jag nog räkna antalet timmar jag sovit på ena handens fingrar. Magnus åkte till jobbet i morse och själv har man dragit runt på en 3-månaders och en kaminvarm 3-åring samtidigt som man själv befunnit sig i nåt zombieliknande stadie.
Dagen till ära har jag hunnit konsumera 8 koppar kaffe… Om det inte vore för att jag alldeles strax ska stupa i säng och snarka kudde så mycket jag kan innan Siri kommer och gör mig sällskap så skulle jag lätt dragit i mig några koppar till. Vi är bundis, kaffebryggaren och jag…

4 svar to “Tacka gudarna för koffein”

  1. tantmian december 18, 2014 den 8:56 e m #

    Uch 😦 hoppas hon kryar på sig snabbt!

    • Sandra Lago december 18, 2014 den 9:34 e m #

      Jo hon är allt bra mycket piggare nu. Lite snorig och jobbigt med astman, men annars lugnt. Nu är Ville sjuk istället. Det blir änna lite rundgång 😉

  2. lindami73 december 21, 2014 den 9:58 e m #

    Hm…..finns fler kaffetanter än jag tydligen 🙂

    • Sandra Lago december 22, 2014 den 9:07 e m #

      Oh ja, hur skulle livet se ut utan kaffe? 🙂

Kommentera

